Friday, October 22

"Hidup" tak semudah yang di sangka


Kadang-kadang saya lagi selesa begini. Saya tahu saya tak kuat. Tapi, saya mencuba. Saya tahu, saya tak boleh. Tapi, saya mencuba. Dulu, saya tak matured. Dulu, saya sering dimanja. Dulu, saya suka bergembira. Dulu, saya lebih more to dunia. Tapi..itu semua dulu. Kenapa dgn sekarang? Mungkin kerana usia. Mungkin kerana environment sekeliling. Mata saya lebih terbuka. Hati saya mula lebih merasa. Fikiran saya yang dulu sempit, makin luas luas dan luas. Saya jadi macam ini ada reason nya. Saya buat decision macam ini, ada reason nya. Ramai kata saya EGO. Sangat EGO. Ok, memang tak nak nafikan pun. Ramai org kata: "dyra jangan ego sangat, nanti makan diri". Eh, which one is better? Makan diri, or makan hati? Makan diri will happen once, then settle. Makan hati? continuously tau. Long-term effect yang boleh defect macam macam. So takpelah, biar lah orang nak kata apa. Saya lebih selesa begini. Saya nak buktikan for mama and ayah, satu hari nanti, anak ini lah yang dulu nya suka merengek, dah boleh berdiri atas kaki sendiri. Anak ini lah yang dulu suka merungut, boleh settle kan problem dengan sendiri nya. I will. Yes, i will!

Saya tahu, hidup ini hanya sementara.
Tak berjaya dapat kebahagian di dunia.
Di akhirat mungkin ada. Amin :)

love,
dyradrea

3 comments:

Afidz said...

There will be lots of opportunity ahead. Be strong. You can do it.

sOKmo said...

life is full of challenge. with Allah's will, u will get thru it easily. dont giv up, u go gurlll. =)

sOKmo said...

life is full of challenge. with Allah's will, u will get thru it easily. dont giv up, u go gurlll. =)